Palmestranden blev social

For 12 år siden blev Frederikshavn landskendt for sin palmestrand. Den har i en del år haft sin egen hjemmeside, som var langt mindre populær end selve stranden. Derfor foreslog Palmestrandens konceptudvikler Steen Heftholm at nedlægge siden og gå over til Facebook i stedet. Tankegang hjalp med en strategi for Facebooksiden. En af ideerne var at koble den til Instagram, så billeder med #Palmestranden automatisk dukker op på Facebooksiden. En anden var små konkurrencer, der kun foregår via Facebooksiden. Gevinsten - kan naturligvis kun indløses ved et besøg på Palmestranden. En tredje var en håndholdt indsats med at dele opslag og opfordre venner til at synes godt om.

Siden fik hurtigt over 500 likes, og hvert opslag nåede ud til 400-1200 mennesker. Langt større rækkevidde end den gamle hjemmeside. Desuden kastede indsatsen et par artikler af sig i de lokale medier.

Her er vi også
Claus G
18. Aug 2017
Tirpitz
Claus G
18. Aug 2017
Billund kommune
Claus G
16. Aug 2017
Favrskov kommune