Jazzy design til Jazzy Days

Kunden
Tversted Jazzy Days
 
Udfordringen
Den nordjyske jazzfestival ønskede en markant og let genkendelig designlinje, der fungerer på både hjemmeside, sociale medier og off-line medier. Det var vigtigt for kunden, at udtrykket harmonerede med den type musik, som festivalen prioriterer, nemlig moderne jazz- og fusionsmusik.
 
Processen
I et tæt samarbejde med bestyrelsen for Tversted Jazzy Days udviklede Tankegang en designlinje, der matchede festivalens krav, ønsker og behov. 
 
Løsningen
Det bærende element i designlinjen blev 3 grafiske figurer, der forestiller henholdsvis en trompet, en saxofon og en elguitar. Figurerne er markante og lette at afkode, og de passer perfekt til festivalens musiske udtryk. 
De 3 grafiske figurer er i dag et gennemgående og opsigtsvækkende element på al kommunikation fra Tversted Jazzy Days. Figurerne bliver blandt andet brugt i programmer, annoncer, på scenebannere, øl- og vinetiketter, sociale medier og på festivalens hjemmeside. Figurerne fungerer fint både samlet og enkeltvis. 
Den nye designlinje har tilført Tversted Jazzy Days en moderne identitet og et unikt udtryk, der kommunikerer effektivt uden at larme i landskabet. Samtidig er designet let at forny fra år til år med blandt andet diskrete farveskift. 
 
Kontakt
Lotte Mertz Winther, 53 73 12 12, lotte@tankegang.dk