Herning hopper på bussen
Kunden
Herning Kommune / Buskampagne
Udfordringen
Kommunen ønskede hjælp til at markedsføre en ny køreplan og brande bybusserne på en sjov, ærlig og let genkendelig måde. Kampagnen skulle bidrage til, at brugerne oplever, at de får en god service og et godt produkt, når de vælger bybussen.
Processen
Et godt opstartsmøde og løbende dialog om de enkelte medier gav en god og konstruktiv proces. Det var vigtigt for kunden, at kampagnen gik på to ben, nemlig information og branding. Udover konkrete oplysninger om de nye tider og ruter, skulle alle medier signalere, at det er let og enkelt at benytte bybusserne.
Løsningen
Løsningen blev en kampagne under sloganet ’Jeg hopper på bussen’. Det grafiske udtryk bestod af et frisk logo med kampagnesloganet og fotos af en række meget forskellige personer, der kører med bybussen.
En kort film med en sjov sang og et fængende omkvæd blev hovedmediet. Filmen blev vist i biografen og på de sociale medier. Herudover blev kampagnen skudt ud over rampen med blandt andet bannere på bussider, plakater ved stoppesteder og annoncer i lokalaviserne.
Kontakt
Claus Grøngaard / 53 73 12 01 / claus@tankegang.dk