Let for kunden på struerenergi.dk
Kunden
Struer Energi
Udfordringen
Struer Energi ønskede en ny og mere brugervenlig hjemmeside. Designet skulle være moderne og imødekommende, og rent teknisk skulle siden være let at opdatere og enkel at vedligeholde.
Let at blive kunde
Struer Energi vil gøre det let at blive kunde. På den nye side kan en potentiel kunde udfylde en formular, som behandles den automatisk og kunden får en kontrakt retur, så vejen fra bestilling til aftale er så nem og kort som muligt. Samtidig sendes oplysningerne til Struer Energis økonomisystem og cpr-nummeret fjernes og gemmes ikke.
Processen
Gennem møder og løbende kontakt blev den nye hjemmeside udviklet i et tæt samarbejde mellem Struer Energi og Tankegang. En stor del af processen gik ud på at kortlægge og konkretisere Struer Energis krav og ønsker til den nye hjemmeside. Først og fremmest ønskede selskabet, at brugervenligheden blev vægtet højt. Hjemmesiden skulle være let for brugerne at finde rundt på, og de mest populære funktioner skulle være lige ved hånden. Samtidig skulle den profilere Struer Energi som et moderne forsyningsselskab, der er til for kunderne.
Løsningen
Struer Energi har fået en hjemmeside med brugeren i centrum. Selvbetjening og driftsforstyrrelser ligger på forsiden, hvor de med det samme springer brugeren i øjnene. På forsiden ligger også links til de informationer som brugerne hyppigst har brug for viden om.
Hjemmesiden er opbygget i bokse, som gør de enkelte sider meget overskuelige og lette at finde rundt på. Designet er lyst og let med Struer Energis grønne og blå farver som et meget iøjnefaldende element.
Den nye hjemmeside er nem og ukompliceret at vedligeholde for kunden, og som noget helt selvfølgeligt opfylder den de lovmæssige krav til webtilgængelighed for handicappede på offentlige hjemmesider.